Ilmajooga

Ilmajoogatunnilla pääset tutustumaan ilmajoogan perusteisiin ja erityyppisiin ilmajoogaharjoituksiin.

Ilmajoogatunneilla tärkeintä on kuunnella omaa kehoasi ja kehon tuntemuksia. Harjoitukset tehdään aina juuri sinulle sopivalla tasolla. Ei siis huolta, kenenkään ei tarvitse taipua eksoottisiin akrobatia-asentoihin, mikäli ei halua.

Tunneilla käydään läpi rauhalliseen tahtiin kehon eri osia, venytään ja vapaudutaan kireyksistä, joillain tunneilla saatetaan vähän temppuillakin.

Joka tunnilla tärkeätä on myös mielen harjoittaminen ja rentoutuminen.

Tämä tunti on sinun ikiomaa aikaasi ja voit keskittyä itseesi ja omaan hyvään oloosi.

Ohjatut viikkotunnit

Sunnuntaisin klo 18.30-19.30 (7.4.-26.5.19, ei 21.4. ja 12.5.)

Hinta 14 €/krt tai 60 €/5 krt

Ilmoittautuminen tunneille verkossa.

KURSSIT

Alkeet
To 25.4.-23.5.19 klo 19.15-20.15 (60 €/5 krt)

Jatko
Ke 24.4.-29.5.19 klo 19.30-20.30 (60 €/5 krt)

Ilmoittautuminen kursseille verkossa

WORKSHOPIT (25 €/krt)
30.3. klo 11.30 – 13.00  Temput
Hauskaa temppuilua ilmajoogaliinalla, myös sinusta voi löytyä pieni akrobaatti 🙂 Tällä tunnilla olisi hyvä jos ilmajooga olisi sinulle hieman jo tuttua, toki reippaalla asenteella ensikertalainenkin tällä tunnilla pärjää.

13.4. klo 11.30 – 13.00  Rentoutus
Pitkiä avaavia venytyksiä ja pitkä rentoutusosio. ei pääalaspäin roikuntaa (inversioita). Jos haluat roikkua, voit niin tehdä ohjaajan mainitsemana aikana. Tämä tunti siis sopii ihan kaikille, myös heille jotka eivät halua tehdä roikuntoja vaan haluavat vaan lempeästi venyttää kehoa ja rentoutua.

27.4. klo 12.30 – 14.30  Temput+rentoutus
Ensimmäinen tunti temppuilua oman tason mukaan, toinen tunti on rauhallinen, kehoa avaava ja venyttävä tunti, päättyen ihanaan loppurentoutukseen.

11.5. klo 11.30 – 13.00  Voima
Tehdään hauskalla tavalla kehonpainoharjoittelua liinaa hyväksi käyttäen. Koko keho käydään tehokkaasti läpi. Lopuksi pieni rentoutus.

Tuo äiti liikkumaan! Äiti-tytärpari 11.5.19 kaksi yhden hinnalla (yht. 25 €), varaa paikka molemmille.

25.5. klo 12.30 – 14.00   Flow
Rauhalliseen tahtiin käydään koko keho läpi jatkuvan liikkeen myötä ja lopuksi nautitaan rentoutuksesta liinaan kietoutuen.

Ilmoittautuminen workshopeihin verkossa

Muutamia ohjeita ennen tuntia

  • Tunneille ei kannata tulla suoraan raskaalta aterialta vaan pidä mieluummin parin tunnin tauko syömisen jälkeen.
  • Pukeudu vähintään polvitaipeet peittäviin joustaviin housuihin, trikoot ovat hyvät.
  • Alussa voit pukeutua urheiluun sopivaan lyhyt/pitkähihaiseen paitaan joka peittää kainalot. Liina saattaa tuntua ensimmäisillä kerroilla ikävältä, jos iho on paljas.
  • Älä unohda hikipyyhettä ja juomapulloa.
  • Tunneilla ollaan paljain jaloin tai voit käyttää liukumattomia joogasukkia.
  • Kaikki korut ja  terävät yksityiskohdat esim, terävät vetoketjut ovat vaatteissa ehdottomasti kiellettyjä kankaiden repeytymisvaaran vuoksi.
  • Tunneilla liina on monesti kiinni kasvoissa, joten olisi hyvä pestä meikit pois ennen tuntia.
  • Jos olet käynyt vetämässä hikitreenin ennen tuntia, niin vaihdathan puhtaan paidan.
  • Voimakkaita hajuvesiä olisi myös syytä välttää, jotta tunti saadaan pidettyä raikkaana.
  • Näin liinat pysyvät puhtaina ja miellyttävinä meille kaikille.