Crosstraining

Ilmoittautuminen tunneille verkkopalvelussa.

Harjoitusmuoto on kehitetty kaiken fyysisen toiminnan parantamiseen, kuten mm. sydän- ja hengityselinten hyvinvointiin.

Crosstrainingsali

Crosstrainingsali sijaitsee rakennuksen oikealla sivulla.

Ostaaksesi kortin, maksaaksesi kertamaksun tai aktivoidaksesi kulkutunnisteen asioi ensin asiakaspalvelussa sen aukioloaikoina. Asiakaspalvelu sijaitsee rakennuksen päädyssä, sisäänkäynti on jälkimmäisestä ovesta. Kausikortit voi uusia myös verkossa.

Crosstrainingsalille pääsee voimassa olevalla rekisteröidyllä sormenjälkitunnisteella rakennuksen oikealla sivulla olevasta ensimmäisestä sisäänkäynnistä.

Alakerrassa on suihkulliset pukuhuoneet ja elektronisella lukolla varustetut pukukaapit. Tiloissamme on tallentava valvontakamera. Tavaroiden säilytys omalla vastuulla.

Crosstrainingsali on yläkerrassa, rappusista oikealle.  Salille on myös hissi. Pyörätuoliasiakkaan henkilökohtainen avustaja aina veloituksetta salille.

Ei yleistä saunamahdollisuutta. Saunatiloja vuokrataan yksityiseen käyttöön erikseen.

Välineistö
Salissa on monipuolinen crosstrainingharjoitteluun tarkoitettu välineistö kiinteine rakenteineen ja lämmittelylaitteineen.

Hinnasto

Voimassa olevat hinnat löytyvät hinnastosta

Harjoittelu

Crosstrainingsalilla voi harjoitella joko ohjatusti tai itsenäisesti. Osallistumalla ohjatun harjoittelun tunneille voit liikkua turvallisesti ja tehon maksimoiden, kun liikkeet tehdään oikein. Personal traineriemme avulla ja heidän tekemillään ohjelmilla pystyt treenaamaan myös itsenäisesti.

Ohjattu harjoittelu

Ohjatuille tunneille voi tulla kertamaksulla, sarjakortilla (5 krt/10 krt) tai kausikortilla.

Voimassa olevat hinnat löytyvät hinnastosta

Ohjatut tunnit
Ohjattuja tunteja on viikon aikana useita, katso voimassa oleva ohjelma ja tuntikuvaukset. Ilmoittautuminen ohjatuille tunneille etukäteen verkossa.

Osa ohjatuista tunneista voi olla joko osin tai kokonaan myös ulkona, näistä ilmoitetaan erikseen.

Omatoiminen crosstrainingharjoittelu

Crosstrainingsalin vapaa käyttöoikeus ohjattujen tuntien ulkopuolella sisältyy kuntosalikorttiin. 

Voimassa olevat hinnat löytyvät hinnastosta

Henkilökohtaiset treeniohjelmat saat personal trainerimme kautta.

Crosstraining on toiminnallista harjoittelua, joka nostaa nopeasti ja tehokkaasti kuntoa sekä kehittää voimaa. Treenikerrat ovat erilaisia ja tunti koostuu erilaisista liikesarjoista, joita tehdään mm. kehonpainoa, erilaisia painoja ja tankoja hyödyntäen. Ohjatut tunnit on jaettu eri ryhmiin, jotta jokaiselle löytyy omaa kuntotasoa vastaava tunti.

Easy/tekniikka: Aloittelijoille ja vähemmän liikkuneille sopiva tunti, jossa käydään harjoituksen yhteydessä läpi oikeat tekniikat.
Easy/Mix: Aloittelijoille ja vähän pidempään harjoitelleille sopiva tunti, jossa yhdistellään monipuolisesti eri lihasryhmien harjoituksia.
Mix: Tunti on monipuolisesti eri lihasryhmät huomioiva tunti.
Voima ja Voima 90′: Nimensä mukaisesti keskittyy voimaharjoitteluun ja voiman kehittämiseen. Suositellaan enemmän liikkuneille ja tekniikat hallitseville. 
Heavy: Raskaampi tunti pidempään harjoitelleille. Eri tunneilla voidaan keskittyä enemmän tiettyyn lihasryhmään.

Kulkutunniste

Rekisteröidyllä kulkutunnisteella eli sormenjäljellä pääset liikkumaan salille vuoden jokaisena päivänä klo 6-23 välillä. Kulkutunnistetta pystyy käyttämään aamusta klo 6 alkaen ja sisään pitää tulla viimeistään klo 22. Salilta tulee poistua klo 23 mennessä, jolloin hälyttimet menevät päälle.

Kulkutunniste aktivoidaan ennen käyttöönottoa asiakaspalvelussa sen aukioloaikoina. Asiakaspalvelu sijaitsee rakennuksen päädyssä, sisäänkäynti jälkimmäisestä ovesta.

Kulkutunnistetta koskevat

Kenelle?

Harjoittelu sopii hyvin kaikentasoisille ja -kuntoisille omana harrastus- ja harjoittelumuotonaan, mutta myös muiden lajien oheisharjoitteluksi. Laji auttaa myös löytämään uusia tapoja liikkua ja harjoitella sekä edesauttaa parempien suorituksien saavuttamiseen omassa lajissaan. Liikuntakeskus Parkissa tapahtuva harjoittelu on toiminnallista harjoittelua, joka ei kuitenkaan tähtää kilpaurheiluun.

Voimakkaammin

Kyseessä on toiminnallinen, monipuolinen harjoittelu, joka perustuu perusliikkeisiin, joita jokainen tarvitsee arjessaan – mm. nostamiseen, vetämiseen, juoksemiseen, heittämiseen, kiipeämiseen ja hyppäämiseen. Harjoituksissa on mm. hyppyjä, heittoja ja vetoja. Välineinä käytetään mm. hyppytasoja, kuntopalloja ja köysiä.

Tehokkaammin

Toiminnallinen harjoittelu perustuu liikkeisiin, jotka rakentavat voimaa turvallisilla, toistuvilla liikkeillä kehonpainoa hyödyntäen. Harjoitukset tehdään lyhyinä liikesarjoina suurella teholla. Harjoittelu kehittää samanaikaisesti mm. voimaa, nopeutta, liikkuvuutta, kestävyyttä, tarkkuutta, tasapainoa ja räjähdysvoimaa sekä koordinaatiota. Harjoittelu parantaa suorituskykyä loukkaantumisriskiä pienentämällä. Harjoittelu antaa myös luottamusta oman kehon hallintaan.

Toiminnallinen harjoittelu viittaa monen lihasryhmän yhtä aikaiseen harjoittamiseen, joka muistuttaa arjessa tapahtuvaa toimintaa; jos olet joskus kantanut raskasta laatikkoa portaita pitkin, tiedät jo liikeradan.  Joudut tekemään tiettyjä liikkeitä nostaaksesi tavaroita ylähyllylle, kantaaksesi isoja koiranruokapusseja tai pientä vauvaa. Harjoittelu voi välillä näyttää voimamiehen hommalta, mutta huomaat, että keho tarvitsee monen lihasryhmän samanaikaista liikettä, jotta nämä toimet saa tehtyä.

Monipuolinen harjoittelu tarkoittaa, että voit rakentaa vaikka joka päivälle erilaisen harjoituksen, joka sisältää mitä tahansa erilaisten liikeyhdistelmien elementtejä.

Nopeammin

Monille tehokas harjoittelu tarkoittaa salilla vietettyä aikaa. Crosstrainingia harrastava ei koskaan sano olleensa salilla neljä tuntia. Todennäköisempää on, että hän sanoo olevansa valmis 8 minuutissa. Oikein tehdyt liikkeet isoilla tehoilla voi johtaa nopeammin parempiin tuloksiin. Tulokset eivät valehtele.

Voimakkaammin. Tehokkaammin. Nopeammin.

Liikuntaparkissa.